Kompetencje wizualne w praktyce edukacyjnej
Abstrakt
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
ACRL Visual Literacy Competency Standards for Higher Education. In American Library Association [online], 2011 [dostęp: 2014-03-06]. Dostępny w World Wide Web: http://www.ala.org/acrl/standards/visualliteracy.
Avgerinou M. D., What is "Visual Literacy?” [online], 2012 [dostęp: 2014-03-06]. Dostępny w World Wide Web: http://www.ivla.org/drupal2/content/what-visual-literacy-0.
Braden R. A., Visual literacy [online], 2001[dostęp: 2014-03-06]. Dostępny w World Wide Web: http://learngen.org/~aust/EdTecheBooks/AECT_HANDBOOK96/16/index.html.
Cassidy M. F., Knowlton J. Q., A visual literacy : a failed metaphor?, “Education Communication and Technology Journal”, 1983, Vol. 31, nr 2, s. 67-90.
Cyfrowa przyszłość. Katalog kompetencji [online], 2012 [dostęp 2014-03-06]. Dostępny w World Wide Web: http://cyfrowaprzyszlosc.pl/katalog-kompetencji.
Dondis D. A., A primer of visual literacy, Cambridge 1973.
Dylak S., Alfabetyzacja wizualna jako kompetencja współczesnego człowieka. In Repozytorium Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza [online], 2012 [dostęp: 2014-03-06]. Dostępny w World Wide Web: https://repozytorium.amu.edu.pl/jspui/bitstream/10593/6035/1/Visual-literacy-M-E-K-2012.pdf.
Gombrich E. H., Sztuka i złudzenie : o psychologii przedstawienia obrazowego, Warszawa 1987.
Panofsky E., Ikonografia i ikonologia, Warszawa 1971.
Półturzycki J., Dydaktyka dla nauczycieli, Toruń 1996.
Ross D., How Net Generation students work. In HowStuffWorks [online], 2008 [dostęp: 2014-03-06]. Dostępny w World Wide Web: http://people.howstuffworks.com/how-net-generation-students-work.htm.
Schnettler B., W stronę socjologii wiedzy wizualnej, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, [online], 2008, T. 4, nr 3, s. 116-142 [dostęp: 2014-03-06]. Dostępny w World Wide Web: http://www.qualitativesociologyreview.org/PL/Volume8/PSJ_4_3_Schnettler.pdf.
Small G., Vorgan G., iBrain : surviving the technological alteration of the modern mind, Lliving 2008.
Staley D. J., Computers, visualization, and history : how new technology will transform our understanding of the past, New York 2003.
Wieczorek-Tomaszewska M., Kompetencje 21. wieku w kontekście współczesnych potrzeb edukacyjnych, Kraków 2013.
Wilkowski M., Wprowadzenie do historii cyfrowej, Gdańsk 2013.
Żylińska M., Jak szybko zachodzą zmiany w mózgu?. In Edunews.pl [online], 2013 [dostęp: 2014-03-06]. Dostępny w World Wide Web: http://www.edunews.pl/badania-i-debaty/badania/2332-jak-szybko-zachodza-zmiany-w-mozgu.
Czasopismo jest dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0).
ISSN 2299-565X