Biblioteczne warsztaty nauki języka włoskiego dla dzieci - nauka poprzez zabawę

Autor

  • Aleksandra Koman Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

Słowa kluczowe:

biblioteka, język włoski, dydaktyka, zabawa, Boblesy, aktywizacja ruchowa, pamięć językowa, rozwój,

Abstrakt

W ramach Tygodnia z Kulturą Włoską organizowanego na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie odbyły się warsztaty biblioteczne nauki języka włoskiego dla dzieci w wieku przedszkolnym. Program zajęć przewidywał zabawę na Boblesach, uaktywniających pamięć językową poprzez aktywizację fizyczną, i obejmował trzy zabawy, które miały na celu w sposób przystępny pomóc dzieciom przyswoić nazwy kolorów, zwierząt oraz podstawowych zwrotów w języku włoskim. W programie uwzględniona została także część plastyczna oraz podsumowanie, podczas którego powtórzono z dziećmi nowopoznane włoskie słownictwo. Wydarzenia takie jak te są nie tylko niekonwencjonalną próbą uczenia dzieci języka, ale także dowodem na aktywny udział bibliotek w procesie kształcenia jej najmłodszych użytkowników.

Downloads

Opublikowane

2016-12-20

Jak cytować

Koman, A. (2016). Biblioteczne warsztaty nauki języka włoskiego dla dzieci - nauka poprzez zabawę. Biblioteka I Edukacja, (10), 105–110. Pobrano z http://www.bg.up.krakow.pl/bie/index.php/bie/article/view/154