Działalność promocyjna i edukacyjna biblioteki Aix-Marseille Université na przykładzie Tygodnia Mobilności (Staff Training Week) dla bibliotekarzy zorganizowanego w ramach programu Erasmus

Marzena Błach

Abstrakt


Beneficjenci programu Erasmus w relacjach i sprawozdaniach z odbywanych staży zagranicznych podkreślają korzyści płynące z udziału w praktykach indywidulanych i grupowych (Staff Training Week) dla bibliotekarzy. Celem niniejszego artykułu jest odwrócenie perspektywy i wskazanie zysków, jakie przynosi bibliotekom uniwersyteckim organizacja takich szkoleń. Na przykładzie Tygodnia Mobilności dla bibliotekarzy przygotowanego w ramach programu Erasmus przez bibliotekę Aix-Marseille Université w czerwcu 2019 r. omówione zostaną jego edukacyjne oraz marketingowe elementy. Zwrócona zostanie uwaga na możliwość wykorzystywania organizacji staży typu Staff Training Week do kreowania pozytywnego wizerunku bibliotek na forum międzynarodowym.


Słowa kluczowe


Erasmus; Staff Training Week; promocja; wizerunek biblioteki; edukacja; biblioteki uniwersyteckie;

Pełny tekst:

PDF

Bibliografia


Bryła Paweł, Rola programu Erasmus w marketingu akademickim. W: Domański Tomasz (red.), Marketing akademicki: rola uniwersytetów w promocji miast i regionów, Łódź, 2011, s. 71-93.

Ciesielska-Kruczek Renata, Efekty zagranicznych staży bibliotekarzy. Publikacje i prezentacje pracowników Biblioteki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, „Biblioteka i Edukacja”, 2017, nr 11, s. 1-14, http://www.bg.up.krakow.pl/newbie/index.php/bie/issue/view/11 [dostęp: 2020-05-18].

Cyran Katarzyna, Gościk Monika, Nauczanie kompetencji informacyjnych na przykładzie praktyk stosowanych w Docklands Library University of East London, "Zagadnienia Informacji Naukowej", 2012, nr 2, s. 66-77, http://bbc.uw.edu.pl/dlibra/docmetadata?id=1866&dirds=1&tab=1 [dostęp: 2020-05-28].

Dziak Joanna, Program Erasmus jako sposób podnoszenia kompetencji bibliotekarzy na przykładzie Biblioteki Głównej Politechniki Śląskiej, „Biblioteka i Edukacja”, 2015, nr 7, s. 1-10, http://www.bg.up.krakow.pl/newbie/index.php/bie/article/view/101/103 [dostęp: 2020-05-28].

Hexagone: cœur de campus de Luminy, 2019, https://www.univ-amu.fr/fr/public/hexagone-coeur-de-campus-de-luminy [dostęp: 2020-06-04].

Lespets Samuel, La bibliothèque Hexagone de Luminy, „Arabesques”, 2019, nr 93, s. 26-27, https://publications-prairial.fr/arabesques/index.php?id=578 [dostęp: 2020-05-25].

Lewicka Joanna, Rozwój zawodowy bibliotekarzy dzięki uczestnictwu w programie Erasmus: z doświadczeń własnych oraz pracowników Biblioteki Uniwersytetu Rzeszowskiego, „Podkarpackie Studia Biblioteczne”, 2015, nr 4, s 1-21, http://psb.ur.edu.pl/sites/default/files/pdf/rozwoj_zawodowy_bibliotekarzy.pdf [dostęp: 2020-05-28].

Olesiak Karina, Stachnik Maria, Erasmus, jego rola i funkcja w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych bibliotekarzy, „Biblioteka i Edukacja”, 2017, nr 11, s. 1-15, http://www.bg.up.krakow.pl/newbie/index.php/bie/article/view/173/174 [dostęp: 2020-05-28].

Piotrowska Ewa, Współpraca Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie w ramach programu Erasmus, „Biblioteka i Edukacja”, 2012, nr 2, s. 1-3, http://www.bg.up.krakow.pl/newbie/index.php/bie/article/view/30/30 [dostęp: 2020-05-18].

Radzicka Joanna, Praktyki i staże zagraniczne w BPK: konfrontacje, wymiana doświadczeń, „Biuletyn EBIB”, 2019, nr 1, s. 1-4, http://ebibojs.pl/index.php/ebib/article/view/32/33 [dostęp: 2020-06-05].




Czasopismo jest dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0).

ISSN 2299-565X

Deklaracja dostępności