Polskie biblioteki akademickie w Instagramie

Piotr Milc

Abstrakt


Coraz więcej bibliotek, w tym także bibliotek naukowych, jest już obecnych w serwisie Instagram.  Odpowiedzialni za medialny wizerunek bibliotek akademickich, próbują dotrzeć przez media społecznościowe do obecnych użytkowników, przedstawić im swoją ofertę, a także przyciągnąć nowych czytelników. Serwis Instagram zadebiutował w październiku 2010 r. i jest dedykowany przede wszystkim do materiałów graficznych - zdjęć i krótkich materiałów wideo.


Słowa kluczowe


biblioteka naukowa; biblioteka akademicka; Instagram; społeczności internetowe;

Pełny tekst:

PDF

Bibliografia


Bizub W., 8 rzeczy, które musisz wiedzieć zanim Instagram zastąpi Facebooka [online], 2017 [dostęp: 2018-06-07]. Dostępny w World Wide Web: https://wojciechbizub.pl/2017/12/06/8-rzeczy-ktore-musisz-wiedziec-zanim-instagram-zastapi-facebooka/.

Czubkowska S., Facebook dla e-emerytów? Młodzi wybierają Snapchat i Instagram. In Gazeta Prawna.pl [online], 2017 [dostęp: 2018-06-07]. Dostępny w World Wide Web: http://serwisy.gazetaprawna.pl/nowe-technologie/artykuly/1012245,facebook-instagram-snapchat-too-long-didn-t-watch-youtube.html.

Jaskowska B., Biblioteka w obrazkach, czyli jak efektywnie promować działalność biblioteczną na Instagramie, „Warsztaty Bibliotekarskie”, [online], 2015, nr 1 [dostęp: 2018-06-07]. Dostępny w World Wide Web: http://warsztatybibliotekarskie.pedagogiczna.edu.pl/nr-12015-45/biblioteka-w-obrazkach-czyli-jak-efektywnie-promowac-dzialalnosc-biblioteczna-na-instagramie/.

Kawasaki G., Fitzpatrick P., Jak Cię widzą, tak Cię piszą : sztuka autopromocji w mediach społecznościowych, Gliwice 2016.

Kuchta M., Facebook traci młodych użytkowników na rzecz Snapchata i Instagrama. In Socialpress [online], 2017 [dostęp: 2018-06-07]. Dostępny w World Wide Web: https://socialpress.pl/2017/08/facebook-traci-mlodych-uzytkownikow-na-rzecz-snapchata-i-instagrama/.

Kuchta M., 8 błędów social media marketingu, których powinieneś unikać. In Socialpress [online], 2017 [dostęp: 2018-06-07]. Dostępny w World Wide Web: https://socialpress.pl/2017/08/8-bledow-social-media-marketingu-ktorych-powinienes-unikac/.

Lamberti M., Theus M., Media społecznościowe w polskich bibliotekach, archiwach i muzeach, „Biblioteka”, [online], 2016, nr 20, s. 183-205 [dostęp: 2018-06-07]. Dostępny w World Wide Web: https://pressto.amu.edu.pl/index.php/b/article/download/7074/7071.

Machcińska K., Media społecznościowe w bibliotece - rodzaje, funkcje, strategia działania. In M. Odlanicka-Poczobutt, K. Zioło (red.), Biblioteka akademicka. Infrastruktura - uczelnia - otoczenie, Gliwice, 24-25 października 2013 r., Gliwice, 2014, s. 267-276.

Przybysz J., Pioterek P., Media społecznościowe w służbie bibliotek. In H. Brzezińska-Stec, J. Żochowska (red.), Biblioteki bez użytkowników...? Diagnoza problemu, V Ogólnopolska Konferencja Naukowa, Supraśl, 14-16 września 2015, praca zbiorowa, Białystok, 2015, s. 339-356.




Czasopismo jest dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0).

ISSN 2299-565X

Deklaracja dostępności